View the English site

Retailonderzoek

Enquêtes en gesprekken met doelgroepen

Bij alle projecten van 4Growth staat de Retail klantpiramide centraal. Dit betekent primaire klanten voller maken en overige klanten opstuwen naar de primaire klantpositie en niet-klanten klant maken. 4Growth heeft unieke onderscheidende producten ontwikkeld om Retailers hierbij te helpen. En al meer dan dertien jaar zet 4Growth deze producten in bij grote en kleinere retailers in food en non-food. Hieronder een impressie van de toolkit van 4Growth. Niets is standaard, wij passen alles aan op de onderzoeksvraag van de klant.

Retail klantenpanel kwantitatief

4Growth zet klantenpanels op, beheert deze en geeft antwoord op continue en adhoc onderzoeksvragen voor een zeer scherpe prijs. Retail klantenpanels zijn uitermate geschikt voor het versterken van de binding tussen winkels en haar klanten en het opstellen en volgen van KPI’s. Panelleden doen online op zeer regelmatige basis mee aan activiteiten. Dit kunnen tevredenheidsonderzoeken zijn, maar ook pre-testing, producttesting, chatsessies, co-creaties, communities, quick polls en integratie met social media behoren tot de mogelijkheden. De kracht van dit instrument zit in de creativiteit van feedback richting de panelleden en op de winkelvloer.

Inspiratie Social Poll (case)

Via een poll op social media (denk aan Facebook, Instagram, LinkedIn) helpt 4Growth opdrachtgevers tijdens het proces van creatieve creatie van b.v. propositie en merkwaarden om een focus visie op de klantbeleving te krijgen. Door het ontbreken van veldwerkkosten is dit een hele laagdrempelige methode.

Succesfactoren zijn:

Retail pilot klantonderzoek kwalitatief

 

Concept testing: kwalitatief & kwantitatief 

 

Het is juist tijdens deze pandemie belangrijk nieuwe concepten bij consumenten live en online uit te testen. 4Growth werkt met single en duo interviews op locatie met inachtneming van 1,5 meter afstand en het dragen van mondkapjes. Online diepte interviews en kwantitatief grootschalig panelonderzoek bij geselecteerde doelgroepen, geven de klant een volledig beeld van sterke punten én verbeterkansen bij concepten in ontwikkeling.

Continu Retail klanttevredenheidsonderzoek (WPO)

WPO’s zijn representatieve onderzoeken voor winkeliers en Retail organisaties. De resultaten leveren input voor: formule groeiplannen, lokale marketingplannen, landelijke concurrentie analyse, positioneringsvraagstukken (ook voor kleinere Retail ketens) en interne en externe benchmarking. Deze klantimago cijfers kunnen bovendien gebruikt worden voor formule winkelwedstrijd en beloningsstructuren binnen franchiseorganisatie.

Artikelen van Inge Oeseburg (o.a. Marketing Online|MarketingMax)

Benieuwd? Mail even naar info@4Growth.nl

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
  •  

     

     

  • opmaak: www.TiemeDekker.nl