Suitsupply: trots op Hollands ambacht

zondag 25 augustus, 2013

SuitsupplyZaterdag bezocht ik de vestiging van Suitsupply in Amersfoort. Mijn partner was op zoek naar een niet al te dure smoking en via de online oriëntatie leek Suitsupply een goed alternatief voor de ‘dure herenzaken’.

Deze winkel met haar grote collectie en opvallend positief aanwezig personeel, was voor ons beide een grote verrassing. De uitstraling van ambacht en kwaliteit realiseert Suitsupply in mijn ogen door:

  • de instore tailor die echt direct naast de ingang zijn werk doet en niet verscholen in een achterkamertje;
  • alle medewerkers die met centimeters om hun hals lopen en tijdens het adviesproces ook zelf kleding aanpassen om te zien wat nu echt goed zit of niet;
  • de zeer uitgebreide collectie, ook in kleine maten (44 en 46), die zeer overzichtelijk gepresenteerd is.

Toen we niet direct de gezochte smoking aantroffen en eigenlijk alweer de winkel wilden verlaten, zoals we dit bij alle offline winkels doen, stond er direct een deskundig ogende verkoper naast ons. We krijgen een goede uitleg over de Suitsupply smoking aan de hand van een grotere maat, inclusief toelichting hoe het echt hoort ;-). Mijn partner past voor de maat gewoon twee ‘standaard pakken’ en toen het niet helemaal duidelijk was welke maat nu het meest ideaal was voor zijn smoking, besloot de verkoper snel om twee maten te bestellen en pas na het passen de beslissing over de maat te laten nemen. Wat kan je daar nu tegen inbrengen? De boodschap was helder, als je in smoking gaat dan moet het gewoon helemaal goed zijn. Suitsupply verkocht daarom een combi-deal: pak, blouse, lakschoenen, en natuurlijk een strik die je zelf moet strikken (kant-en-klaar is in deze branche blijkbaar not done) Ideaal aanbod voor een man die niet echt van winkelen houdt en toch wel op de centjes let.

Het mooie van de Suitsupply concept is dat je helemaal geen gevoel van scherpe prijzen of massaproductie hebt. De winkels en de medewerkers stralen ambacht uit. Met trots benoemt de verkoper bij de discussie rondom de maatvoering van de pakken, dat Suitsupply een echt Nederlands bedrijf is. Ook zie je in de collectie en communicatie strategie (herfst-winter 2013) dat de heropening van het Stedelijk Museum een centrale plaats inneemt. Dit trotse gevoel op Hollandse ambacht versterkt mijn sympathie voor dit jonge Nederlandse bedrijf. Ik ben heel benieuwd wat de toekomst Suitsupply gaat brengen!



Reacties plaatsen niet mogelijk

drs. Inge Oeseburg SMP
adviseur en interim manager
06 30 46 77 20
info@4growth.nl

LinkedIn Twitter
opmaak: www.TiemeDekker.nl